آرشیو اسفند ماه 1400

آموزش هاي گرافيكي

نرم افزار ايلوستريتور چيست؟

۲ بازديد

تصاوير سفارشي مي توانند به كاربران كمك كنند تا احساسي از هدف محصول داشته باشند، درك عميق تري از برند داشته باشند و نشان دهند كه محصول يا يك ويژگي خاص چه مي كند. اگر متن بيش از حد وجود داشته باشد يا متن خوانده و درك نشود، ممكن است كاربران با محصولي گيج، حواس پرت يا نااميد شوند. يك تصوير در اينجا و آنجا مي تواند به دميدن زندگي و بينش در ديواره اي از متن كمك كند.

تصويرگر كتاب كودك

تصويرگران كتاب كودك، تصاويري را كه در كنار متن نوشته شده در كتاب كودكان براي كتاب‌هاي داستاني و غيرداستاني ظاهر مي‌شوند، ايجاد مي‌كنند (كتاب‌هاي كودكان معمولاً براي كودكان ۱۲ ساله و كمتر طبقه‌بندي مي‌شوند). از طريق آثار هنري، تصويرگر مي تواند به جان بخشيدن به يك داستان يا موضوع كمك كند و كتاب را رنگارنگ تر، جالب تر و قابل تامل تر كند.

اگرچه رايانه ها رايج ترين روشي است كه تصويرگران كار خود را انجام مي دهند، اما برخي از هنرمندان هنوز ترجيح مي دهند از روش هاي سنتي مانند نقاشي يا طراحي براي ايجاد تصاوير خود استفاده كنند. اين نقاشي ها يا طراحي ها مي توانند قبل از انتشار به صورت ديجيتالي اسكن شوند.

تصويرگران كتاب كودك مي توانند به صورت مستقل يا براي يك شركت انتشاراتي كار كنند. در هر صورت، به احتمال زياد از مراحل برنامه ريزي كتاب تا اجراي نهايي كتاب با ناشران همكاري خواهند كرد. در اين نوع چيدمان، تصويرگر و نويسنده كتاب به ندرت ملاقات مي كنند.

اين رويه بدين صورت شروع مي شود كه ناشر خط داستاني كامل شده را به تصويرگر مي دهد و به تصويرگر اجازه مي دهد حوزه هاي مختلفي را پيشنهاد دهد كه در آن تصاوير، داستان را جذاب تر و تعاملي تر مي كند. پس از دستيابي به توافق، يك طرح استوري بورد توسط ناشر ايجاد مي شود تا صفحات مختلف را با تصاوير همراه نشان دهد. پس از آن، تصويرگر كتاب كودك طرح‌هاي اوليه خود را مي‌سازد، آن‌ها را توسط ناشر تأييد مي‌كند، سپس كار خود را تكميل و نهايي مي‌كند.

توجه: نويسندگان خود ناشر به جاي مراجعه به ناشر مستقيماً با يك تصويرگر كتاب كودك همكاري مي كنند.

تصويرگر مد

تصويرسازي مد نقطه تلاقي بين طراحي، نقاشي، كامپيوتر و مد است و تقريباً شامل هر تصويري است كه تمركز آن بر مد، لوازم جانبي و رسانه هاي مرتبط است. كار تصويرسازي معمولاً براي استفاده در مجلات مد و وبلاگ ها براي يك ويژگي سرمقاله، براي فروش خانه هاي طراحي، يا براي اهداف تبليغاتي نام تجاري سفارش داده مي شود. تصاوير مد نيز توسط استايليست ها و خريداران مد به منظور تصميم گيري خريد براي مشتريان خود استفاده مي شود. اين نقاشي ها بايد لباس/آرايش/لوازم جانبي را به خوبي نشان دهند و از نظر بصري جذاب باشند.

تصويرگران مد ممكن است از آموزش ايلوستريتور يا طرح‌هاي انتزاعي‌تر استفاده كنند، و معمولاً اين خواسته طراح است كه از چه رسانه هنري استفاده شود (تصاوير را مي‌توان با مداد، زغال چوب، پاستل، رنگ يا از طريق يك برنامه كامپيوتري مانند فتوشاپ ايجاد كرد. ). برخي از تصويرگران مد به صورت تمام وقت استخدام مي شوند، با اين حال، اكثر آنها به عنوان فريلنسرهاي مستقل كه با قراردادهاي كوتاه مدت كار مي كنند، فعاليت مي كنند.

تصويرگر/هنرمند استوري برد

تصويرگران استوري بورد استوري‌برد (با دست يا كامپيوتر) را براي فيلم‌ها، موزيك ويديوها، انيميشن‌ها، تبليغات تلويزيوني، خلبان‌هاي تلويزيوني، بازي‌هاي ويديويي و كمپين‌هاي تبليغاتي ترسيم مي‌كنند. سال‌ها پيش، انيميشن از پانل‌هاي استوري‌برد كه روي كاغذ كشيده شده بود استفاده مي‌كرد. با اين حال، در اين دوران مدرن انيميشن ديجيتال، اكثر تصويرگران استوري‌برد از نرم‌افزارهايي مانند Photoshop يا Storyboard Pro استفاده مي‌كنند. استفاده از نرم افزار، رفع اشتباهات يا ايجاد تغييرات لحظه آخري را بسيار آسان تر مي كند.

يك تصويرگر استوري بورد پس از نوشتن يك مفهوم يا فيلمنامه شروع به ايجاد استوري بورد مي كند. آن‌ها ايده‌هاي تقريبي كارگردان هنري، فيلم‌ساز، تهيه‌كننده يا تبليغ‌كننده را مي‌گيرند و طرح‌هاي نهايي را براي اهداف ارائه مي‌سازند. اغلب، به خصوص در انيميشن هاي تلويزيوني، تصويرگر استوري بورد نيز نويسنده اپيزود است.

استوري‌بردي كه تصويرگر ارائه مي‌كند، نمايشي از مجموعه‌اي از صحنه‌هاي «اكشن» پانل به پانل است كه امكان ارزيابي پروژه را قبل از شروع توليد فراهم مي‌كند. تصويرگر همچنين شامل حالت هاي شخصيت، حالات چهره و پس زمينه خواهد بود. اين استوري‌بردها به منظور ارائه ايده‌هاي بصري از ظاهر محصول نهايي پس از توليد است. تخته ها همچنين مي توانند به عنوان جهت در طول توليد استفاده شوند. با پيشرفت پروژه، صحنه ها به راحتي قابل ويرايش يا حذف هستند.

يك تصويرگر استوري‌برد كه با طراحي‌هاي مداد، يك استوري‌برد ايجاد مي‌كند.

تصويرگر فني

يك تصويرگر فني، نمايش هاي بصري و رندرهاي واقع گرايانه را طراحي و ايجاد مي كند تا اطلاعات فني با ماهيت ارتباط برقرار كند. كار آنها ممكن است شامل ايجاد نقشه ها، گرافيك نصب تجهيزات، و نمودارهاي فني براي استفاده در نشريات فني و كتابچه هاي راهنما باشد.

يك تصويرگر فني با گرفتن اطلاعات از متن يا داده، تصاوير فني مختصر و دقيقي ايجاد مي‌كند - اين اطلاعات مي‌تواند از محتواي پژوهشي، نصب و راه اندازي شود.

موشن گرافيك چيست؟

۲ بازديد

موشن گرافيك چيست؟

دنياي انيميشن هاي تجاري از رشته ها و سبك هاي مختلفي تشكيل شده است. كلمه "انيميشن" يك اصطلاح چتر است كه تقريباً هر چيزي را كه داراي حركت باشد شامل مي شود. با اين حال، يكي از زيرمجموعه هاي انيميشن براي برخي افراد گيج كننده است، حتي اگر در عصر ديجيتال در اطراف ما وجود داشته باشد: Motion Graphics. آنقدر فراگير است كه تقريباً نامرئي است - اما در مورد انيميشن تجاري ابزاري واقعاً قدرتمند است.

در اين مقاله بينش، توضيح خواهم داد كه موشن گرافيك چيست، تاريخچه آن، چه چيزي آن را از ساير انواع انيميشن متمايز مي كند و اهميت آن در صنعت تبليغات و طراحي امروزي.
از طرح هاي استاتيك تا متحرك

موشن گرافيك به معناي گرافيك در حركت است. اين ساده ترين تعريفي است كه مي توانيد دريافت كنيد. در بسياري از مواقع به موشن گرافيك نيز موشن ديزاين گفته مي شود كه درك رابطه بين حركت و عناصر طراحي را آسان تر مي كند. Motion Graphics در مورد آوردن دانش طراحي به رسانه هاي جديد با افزودن عناصر زمان و مكان به آن است - يعني ايجاد حركت.

اما زنده كردن عناصر طراحي كار ساده اي نيست. برخلاف ساير زمينه هاي انيميشن، شما يك روش از پيش تعريف شده يا "طبيعي" براي انيميشن سازي چيزها نداريد. به عنوان مثال، در يك انيميشن سنتي سل (مانند فيلم هاي ديزني)، مي توانيد از ارجاعات بي پايان از طبيعت براي متحرك سازي يك انسان يا يك حيوان استفاده كنيد. اما در طراحي حركت، هيچ اشاره طبيعي به نحوه حركت اشكال، تايپوگرافي و شبكه ها وجود ندارد. به همين دليل طراحان حركت انواع حركات، شتاب و سرعت را مطالعه مي كنند. با كنار هم قرار دادن همه اين متغيرها، آنها مي توانند به عناصر طراحي جان ببخشند به گونه اي كه انساني تر باشد و بتواند با بينندگان ارتباط برقرار كند.
جدول زماني پروژه انيميشن

عميق تر در موشن گرافيك شيرجه بزنيد. جدول زماني انيميشن ما به شما كمك مي كند تا تمام مراحل حياتي يك پروژه حركتي را درك كنيد.
جدول زماني را دريافت كنيد
تاريخچه موشن گرافيك

قبل از اينكه آموزش موشن گرافيك وجود داشته باشد، زماني وجود داشت كه قطعات طراحي گرافيك فقط در قالبي صاف و بدون حركت كار مي كردند. زماني كه تصاوير متحرك با كارتون هاي سنتي والت ديزني برابري مي كرد. اما با پيشرفت‌هاي سينما، به‌ويژه در عناوين آغازين، بود كه Motion Design ظاهر شد.

در دهه 1940، موشن گرافيك از طريق كارهاي تجربي اسكار فيشينگر و نورمن مك لارن متولد شد. در دهه 1950، طراحان شگفت انگيزي مانند Saul Bass، Maurice Binder و Pablo Ferro، Motion Graphics را به طور گسترده اي در معرض ديد عموم قرار دادند.

فيلم‌هايي كه اين هنرمندان روي آن‌ها كار كرده‌اند هنوز هم براي بسياري از طراحان موشن گرافيك و متخصصان سينما نقاط اصلي مرجع و الهام‌بخش هستند. كار آنها نشان دهنده يك رويكرد غيرمنتظره و خلاقانه براي ايجاد روحيه براي تماشاگران، ايجاد هيجان، و معرفي اطلاعات فني درباره فيلم، مانند شركت سازنده، كارگردان فيلم، بازيگران و بسياري ديگر بود. اين شيوه جديد بازي با كلمات و عناصر گرافيكي كه مردم قبلاً هرگز آن را نديده بودند، نقطه ورودي براي محبوبيت بيشتر موشن گرافيك بود و به سينما و تلويزيون اصلي رسيد.

Motion Graphics به شدت با پيشرفت هاي تكنولوژي مرتبط است، بنابراين طبيعتاً تكامل آنها در هم تنيده شده است. در سال‌هاي اخير، پيشرفت نرم‌افزار طراحي و انيميشن به Motion Graphics اين امكان را داد كه براي كساني كه مايل به يادگيري يا توليد هستند، بسيار در دسترس باشد. در عين حال، فراگير شدن صفحه نمايش در اطراف ما فرصت هاي بيشتري براي طراحي و در نتيجه متحرك سازي محتوا ايجاد كرده است. از ماشين‌هاي ما گرفته تا تابلوهاي تبليغاتي، يخچال‌هاي هوشمند و تلفن‌هايي كه در جيب‌هايمان هستند، امروزه همه چيز از موشن گرافيك استفاده مي‌كند.

لوگو چيست؟ آموزش طراحي لوگو

۲ بازديد

لوگو چيست؟

اين سوال احتمالاً تصاوير واضحي از يك swoosh معروف يا يك سيب با گاز گرفتن از آن را تداعي مي كند. به هر حال، همه ما مي دانيم كه لوگو چيست.

لوگو نماد يا طرحي است كه براي شناسايي يك شركت يا سازمان و همچنين محصولات، خدمات، كاركنان و غيره آن استفاده مي شود.

در ساده ترين تعريف، لوگو مشخص مي كند. اين گونه است كه شركت شما در ميان ديگران شناخته شده و به ياد مي‌آيد. همچنين به عنوان چهره كسب و كار شما عمل مي كند.

لوگوي شما همچنين مي تواند فرصتي براي بيان يك بيانيه در مورد سازمان شما باشد. براي مثال آمازون را در نظر بگيريد. فلش شكلك نشان مي‌دهد كه شركت همه چيز را از A-Z مي‌فروشد و همچنين نشان مي‌دهد كه مشتريان چقدر خوشحال هستند وقتي از آنها خريد مي‌كنند.

يك هشدار اين است كه حتي اگر دوره طراحي لوگو مي تواند معناي عميق تري را منتقل كند، لازم نيست. در واقع، اكثر شركت‌هايي كه براي تصميم‌گيري در مورد لوگو تلاش مي‌كنند، به سادگي بيش از حد از آن درخواست مي‌كنند. هر سه طراح ما موافق بودند كه اكثر مردم سهام زيادي در لوگوها قرار مي دهند (جناسي طراحي عجيب و غريب در نظر گرفته شده است).

بنابراين به ياد داشته باشيد، يك لوگو ممكن است نقش مهمي داشته باشد، اما همه چيز نيست.

يك لوگو اين نيست:

    برند شما
    اين يك تركيب رايج است، اما لوگوي شما نام تجاري شما نيست. و برند شما لوگوي شما نيست. نام تجاري شما نامشهود است. اين شهرت شماست – مردم با شنيدن نام شما به چه چيزي فكر مي كنند، در مورد شما چه مي گويند و چه احساسي در آنها ايجاد مي كنيد. نام تجاري شما از هزاران نقطه تماس با مشتريان شما ساخته شده است - نه از يك لوگو.
    هويت بصري شما
    وقتي شركت‌ها يا سازمان‌هاي جديد درخواست لوگو مي‌كنند، يك طراح خوب مي‌گويد: «شما فقط به يك لوگو نياز نداريد، به هويت برند نياز داريد». لوگوها بخشي از تصوير هستند، اما همه چيز نيستند. آنها فقط يك تصوير در يك سيستم بصري بزرگتر هستند كه شامل رنگ ها، تايپوگرافي، عكاسي، تصاوير، چيدمان و غيره مي شود.
    شاخص موفقيت
    لوگوي شما باعث ايجاد يا شكست كسب و كار شما نمي شود. لوگوي انرون خوب بود، اما كدهاي اخلاقي شركت خوب نبود. دو مرد و يك كاميون يك شركت ميليارد دلاري است و لوگوي آن يك نقاشي چوبي است كه توسط مادر بنيانگذار بر روي يك دستمال طراحي شده است. بهترين لوگوي دنيا نه مي‌تواند يك كسب‌وكار فاسد را نجات دهد و نه بدترين لوگو مي‌تواند جلوي يك كسب‌وكار صادق را بگيرد.

اكنون كه مشخص شديم كه يك لوگو چه كاري مي تواند انجام دهد و چه كاري نمي تواند انجام دهد، بياييد فرآيند طراحي را شروع كنيم.
چگونه يك لوگو طراحي كنيم

در اينجا دو نكته وجود دارد كه بايد هنگام غواصي در نظر داشته باشيم:

    طراحي استراتژي زيادي دارد. بله، شما بايد در يك نقطه بصري چيزي بسازيد. اما سهم اصلي كار استراتژيك است، به خصوص در آغاز. آمادگي بيشتري براي فكر كردن و تصميم گيري نسبت به طراحي داشته باشيد.
    شما فقط يك لوگو طراحي نمي كنيد. به ياد داشته باشيد كه لوگو تنها بخشي از يك سيستم بصري بزرگتر است و تك تك قطعات آن بايد با هم كار كنند.

براي انجام صحيح اين كار، مي خواهيد در مرحله كار كنيد. در حالي كه فرآيند هر طراح متفاوت به نظر مي رسد، فرآيندي كه شما را از طريق آن راهنمايي مي كنيم داراي پنج مرحله است:

    كشف كردن
    كاوش كنيد
    طرح
    پالودن
    تعريف كردن

هر مرحله هدف، فرآيند و قابل تحويل خاص خود را دارد. ما توضيح خواهيم داد كه چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات يا مراحلي كه بايد برداريد، و محصول نهايي كه براي رسيدن به آن تلاش مي كنيد – كه براي فاز بعدي به آن نياز داريد.

فاز اول: كشف
هدف

مرحله كشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از اين زمان استفاده مي‌كنند تا هرچه بيشتر زمينه و پيشينه را براي درك كامل شركت يا سازمان مشتري، ارزش‌ها، كسب‌وكار، ويژگي‌هاي برند و غيره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممكن و هر مورد ضروري يا درخواست خاص.

براي شما، اين بيشتر يك مرحله خوديابي خواهد بود. هدف شما اين است كه درك كاملي از اينكه شركت/سازمان شما كيست، به چه چيزي اعتقاد داريد، چه كاري را مي خواهيد انجام دهيد و چگونه مي خواهيد به آنجا برسيد داشته باشيد. به ياد داشته باشيد، شما فقط يك لوگو طراحي نمي كنيد. شما هويت برند خود را شكل مي دهيد.

در حالي كه ممكن است فكر كنيد اين چيزها را مي دانيد، من شما را تشويق مي كنم كه تمرين نوشتن پاسخ هاي خود را انجام دهيد. حدس من اين است كه مواردي وجود دارد كه شما در نظر نگرفته ايد.

يك تصويرگر چه كاري انجام مي دهد؟

۲ بازديد

يك تصويرگر چه كاري انجام مي دهد؟

تصويرسازي يك ابزار ارتباطي شگفت انگيز است. كلمات مي توانند چيزي را براي شما توضيح دهند، اما يك تصوير مي تواند چيزي را به شما نشان دهد - "يك عكس ارزش هزار كلمه را دارد".

گاهي اوقات تصاوير مي توانند يك احساس، يك معنا يا يك ماهيت را مؤثرتر از يك ديوار متن منتقل كنند. تصاوير مي‌توانند يك ايده پيچيده را ساده‌سازي كنند، كلمات يا پيام‌هايي را كه به كاربر تحويل داده مي‌شوند تعريف كنند، و گاهي اوقات به تنهايي بدون هيچ توضيحي نياز دارند.

تصويرگري كه پشت ميزش نشسته و طرحي را ترسيم مي كند.

يك تصويرگر معمولاً استخدام يا مأمور مي شود تا يك نمايش بصري در متن يك متن يا ايده مرتبط توليد كند. مراحل مختلفي در جريان كار تصويرگر وجود دارد كه معمولاً شامل موارد زير است:

    بحث در مورد نيازهاي تصويرسازي و طراحي مشتري
    قيمت و مهلت مذاكره
    ايجاد يك نمونه براي همراهي با مشتري
    توليد تصاوير در مهلت مقرر

يك تصويرگر معمولاً با ترسيم پيش‌نويس تصاويري كه مي‌خواهد بسازد، شروع مي‌كند. هنگامي كه آنها ايده اي از كميت و طرح كلي كل پروژه داشتند، شروع به كار روي ترسيم هر تصوير مي كنند. تصويرگرها مي توانند با مداد و كاغذ يا به صورت ديجيتالي روي رايانه كار كنند. آن‌ها مي‌توانند رسانه‌اي را انتخاب كنند كه براي سبك آنها و نيازهاي مشتري‌شان بهترين است. هر تصويرگر مهارت هاي طراحي بسيار خوبي دارد به طوري كه مي تواند انواع تصاوير و طرح ها را توليد كند.

براي تصويرگر مهم است كه به نيازهاي مشتري گوش دهد و درك كند، و بتواند ايده ها را تبادل كند و چندين مفهوم را دوباره كار كند تا زماني كه هر دو طرف به تفسير و تصوير نهايي برسند. استعداد طبيعي، دوره آموزش ايلوستريتور و تمرين مستمر براي موفق شدن به عنوان يك تصويرگر ضروري است.

تصويرسازي به يك حرفه بسيار رقابتي تبديل شده است، به اين معني كه اكثر تصويرگران زيبايي‌شناسي طراحي بسيار متمايز را ايجاد مي‌كنند تا كارشان برجسته شود. در حالي كه كار يك تصويرگر فوق‌العاده خلاقانه است، گاهي اوقات به اين معني است كه آنها بايد به كار خود ادامه دهند، حتي زماني كه احساس خاصي ندارند.

انواع مختلفي از تصويرگرها در طيف وسيعي از صنايع وجود دارد:

تصويرگر سرمقاله
يك تصوير خوش ساخت مي تواند فوراً جوهر يك ايده را به نمايش بگذارد و نيازي به توضيحات دقيق را از بين ببرد. تصويرگران تحريريه تصاويري را ايجاد مي كنند كه با مقالات نوشته شده در روزنامه ها، مجلات و مجلات همكاري مي كنند. تصاوير سرمقاله داستان ها را زنده مي كند، نكات اصلي را در يك مقاله نشان مي دهد و خوانندگان را وادار مي كند تا با محتواي نوشتاري كه گاهي اوقات به سختي قابل درك است درگير شوند (به عنوان مثال، تصاوير سياسي، علمي يا پزشكي مي توانند تصور را آسان تر كنند).

مديران هنري به شدت به تصويرگران تحريريه متكي هستند تا تصاوير جلب توجه را به آنها ارائه دهند تا به صورت بصري اطلاعات را ارائه دهند و ايده ها را منتقل كنند - آنها به عنوان يك تيم از نزديك با يكديگر همكاري مي كنند تا بهترين تصوير(هاي) ممكن را براي بيان يك داستان يا براي روشن كردن يك داستان ايجاد كنند. مفهوم صدها مجله، مجله يا روزنامه وجود دارد كه تقريباً با هر سبكي از تصويرسازي مطابقت دارند، از تصويرسازي سنتي گرفته تا تصويرسازي عكس، كلاژ، كاريكاتور، نقشه، يا نقاشي‌هاي زيباي ساده. براي تصويرگراني كه مي توانند مهارت هاي هنري را همراه با ايده هاي مفهومي ارائه دهند، فرصت هاي فراواني وجود دارد.

تصويرگر محصول يك تصويرگر محصول با مشتريان خصوصي يا آژانس هاي تبليغاتي مشورت مي كند و با آنها كار مي كند تا يك طراحي يا نقاشي تمام شده از يك محصول يا ويژگي محصول ايجاد كند. آنها براي مواردي مانند بروشورها، بسته بندي هاي تجاري، محصولات آنلاين و اشكال مختلف تبليغات تصويرسازي مي كنند. تصويرگران محصول، تصاوير خود را راهي براي ايجاد يك هويت منحصر به فرد براي يك محصول و به عنوان بخش مهمي از داستاني مي دانند كه براي موفقيت محصول بايد بيان شود.

تجربه كاربر از يك محصول را مي توان با توضيح بصري مفاهيم جديد يا ويژگي هاي پيچيده بهبود بخشيد. تصاوير مي توانند كمي زندگي و هوس به آنچه اغلب مي تواند تبديل به يك فرآيند بسيار مكانيكي و عقيم براي انجام كارها شود (مانند مديريت امور مالي، قرار ملاقات يا خريد براي هديه) اضافه كند. هنگامي كه يك ويژگي در حال دور زدن، سوء استفاده يا استفاده ناكافي است، يك تصوير مي تواند به كاربر كمك كند روي آن تمركز كند. با تطبيق يك تصوير با يك ويژگي خاص، مي تواند اطلاعات، زمينه و وضوح را اضافه كند يا كاربر را به مرحله بعدي هدايت كند.

معرفي نرم افزار لايت روم

۲ بازديد
لايت روم چيست؟
به عنوان يك ويرايشگر عكس، آموزش لايت روم شامل زيرمجموعه اي از ويژگي هاي فتوشاپ است كه به صورت سفارشي براي عكاس معاصر طراحي شده است. لايت روم اكثر، اگر نه همه، ابزارهاي دستكاري تصوير را پوشش مي دهد كه به احتمال زياد به آن نياز خواهيد داشت.
با اين حال، لايت روم بسيار بيشتر از يك ويرايشگر عكس يا نرم افزار ويرايش تصوير است. لايت روم به شما كمك مي كند تصاوير خود را وارد، سازماندهي، مديريت و پيدا كنيد. به نوبه خود، Lightroom مديريت عكس و ويرايش عكس است كه در يك ابزار واحد تركيب شده است.
برخلاف Adobe Photoshop، لايت روم يك ويرايشگر عكس غيرمخرب است، به اين معني كه لازم نيست نگران آن دكمه مزاحم “save as” باشيد. در واقع، لايت روم اصلاً دكمه «ذخيره» ندارد. تمام ويرايش ها به طور خودكار در كاتالوگ لايت روم شما نگهداري مي شوند كه به عنوان پايگاه داده ويرايش ها و تاريخچه شما عمل مي كند.
چه زماني بايد از لايت روم در مقابل فتوشاپ استفاده كنم؟
اگر عكس‌هاي خام مي‌گيريد (كه بايد)، پس توصيه مي‌كنم ابتدا عكس‌هاي خود را به عنوان مرحله اوليه فرآيند مديريت تصوير خود به لايت روم وارد كنيد. Lightroom يك ويرايشگر فايل خام است، بنابراين نيازي به Adobe Camera Raw نداريد. همچنين، به دليل قابليت هاي مديريت عكس لايت روم، عكاسي ديجيتال خود را در حين واردات سازماندهي خواهيد كرد.
لايت روم براي اكثر ويرايش هاي اوليه عكس، از جمله برش (اما نه محدود به) برش، تعادل رنگ سفيد، نوردهي، تنظيمات هيستوگرام، منحني هاي تونال، تبديل سياه و سفيد، حذف نقطه، اصلاح قرمزي چشم، گراديان، تنظيمات محلي، وضوح، كاهش نويز عالي است. ، اصلاحات پروفايل لنز، لرزش و اشباع. اگر در Adobe Camera Raw راحت هستيد، توسعه يك عكس در آموزش لايت روم بسيار آشنا به نظر مي رسد. اگر يك عكاس مبتدي هستيد، به احتمال زياد از اين ويژگي ها راضي خواهيد بود. استفاده از لايت روم نيز بسيار راحت تر از فتوشاپ است، كه مي تواند منحني يادگيري تند بيشتري داشته باشد.
گردش كار لايت روم:
وقتي صحبت از گردش كار به ميان مي آيد، من معتقدم لايت روم فتوشاپ را از آب خارج مي كند. با لايت روم مي‌توانيد مجموعه‌ها ايجاد كنيد، كلمات كليدي اضافه كنيد، چندين تصوير يا فايل را در اطراف هارد ديسك خود جابه‌جا كنيد، اسلايدشو ايجاد كنيد، كتاب‌ها را چاپ كنيد و عكس‌هاي خود را مستقيماً در فيسبوك با سهولت نسبي به اشتراك بگذاريد.
مهمتر از همه، شما همچنين مي توانيد ويرايش هاي عكس خود را به طور همزمان روي چندين عكس كپي يا همگام سازي كنيد. اگر فكر مي كنيد فتوشاپ "اقدامات" آسان است ... آنها در مقايسه با سهولت استفاده از لايت روم چيزي نيستند. همچنين مي‌توانيد از پيش‌تنظيمات لايت روم براي اعمال تنظيمات رايج در عكس‌هاي خود استفاده كرده و ايجاد كنيد.
بنابراين، عكاساني كه تصاوير خام را با حجم عكس مي‌گيرند، چه عروسي، چه پرتره يا نوزاد، لايت روم در زمان صرفه‌جويي مي‌كند.
بنابراين چه زماني بايد از فتوشاپ استفاده كنم؟
پاسخ آسان زماني است كه نمي توانيد از Lightroom استفاده كنيد. بسته به نوع عكاسي كه انجام مي دهيد، اين ممكن است اغلب يا عملاً هرگز نباشد. همانطور كه گفته شد، چند ناحيه خاص وجود دارد كه در آن اكشن هاي فتوشاپ و عناصر فتوشاپ بهتر از Lightroom عمل مي كنند.
روتوش پيشرفته: اگر مي‌خواهيد براي ويرايش عكس‌ها كنترل سطح پيكسل داشته باشيد، يا اگر مي‌خواهيد بازويي را لاغرتر كنيد يا فردي را بلندتر كنيد، به فتوشاپ نياز داريد.
كامپوزيت ها: هنگامي كه مي خواهيد چند تصوير را برش دهيد و تكه تكه كنيد تا يك تصوير عالي ايجاد كنيد، فتوشاپ پاسخ شماست.
HDR: اگرچه چند پلاگين HDR عالي براي لايت روم (Photomatix) در دسترس است، اگر مي‌خواهيد تصاوير را با هم تركيب كنيد تا نقاط برجسته و سايه‌ها را از نوردهي‌هاي متعدد خارج كنيد، فتوشاپ مي‌تواند اين كار را انجام دهد. توجه: لايت روم اين كار را نيز انجام مي دهد، اما