لوگو چيست؟ آموزش طراحي لوگو

۲ بازديد

لوگو چيست؟

اين سوال احتمالاً تصاوير واضحي از يك swoosh معروف يا يك سيب با گاز گرفتن از آن را تداعي مي كند. به هر حال، همه ما مي دانيم كه لوگو چيست.

لوگو نماد يا طرحي است كه براي شناسايي يك شركت يا سازمان و همچنين محصولات، خدمات، كاركنان و غيره آن استفاده مي شود.

در ساده ترين تعريف، لوگو مشخص مي كند. اين گونه است كه شركت شما در ميان ديگران شناخته شده و به ياد مي‌آيد. همچنين به عنوان چهره كسب و كار شما عمل مي كند.

لوگوي شما همچنين مي تواند فرصتي براي بيان يك بيانيه در مورد سازمان شما باشد. براي مثال آمازون را در نظر بگيريد. فلش شكلك نشان مي‌دهد كه شركت همه چيز را از A-Z مي‌فروشد و همچنين نشان مي‌دهد كه مشتريان چقدر خوشحال هستند وقتي از آنها خريد مي‌كنند.

يك هشدار اين است كه حتي اگر دوره طراحي لوگو مي تواند معناي عميق تري را منتقل كند، لازم نيست. در واقع، اكثر شركت‌هايي كه براي تصميم‌گيري در مورد لوگو تلاش مي‌كنند، به سادگي بيش از حد از آن درخواست مي‌كنند. هر سه طراح ما موافق بودند كه اكثر مردم سهام زيادي در لوگوها قرار مي دهند (جناسي طراحي عجيب و غريب در نظر گرفته شده است).

بنابراين به ياد داشته باشيد، يك لوگو ممكن است نقش مهمي داشته باشد، اما همه چيز نيست.

يك لوگو اين نيست:

    برند شما
    اين يك تركيب رايج است، اما لوگوي شما نام تجاري شما نيست. و برند شما لوگوي شما نيست. نام تجاري شما نامشهود است. اين شهرت شماست – مردم با شنيدن نام شما به چه چيزي فكر مي كنند، در مورد شما چه مي گويند و چه احساسي در آنها ايجاد مي كنيد. نام تجاري شما از هزاران نقطه تماس با مشتريان شما ساخته شده است - نه از يك لوگو.
    هويت بصري شما
    وقتي شركت‌ها يا سازمان‌هاي جديد درخواست لوگو مي‌كنند، يك طراح خوب مي‌گويد: «شما فقط به يك لوگو نياز نداريد، به هويت برند نياز داريد». لوگوها بخشي از تصوير هستند، اما همه چيز نيستند. آنها فقط يك تصوير در يك سيستم بصري بزرگتر هستند كه شامل رنگ ها، تايپوگرافي، عكاسي، تصاوير، چيدمان و غيره مي شود.
    شاخص موفقيت
    لوگوي شما باعث ايجاد يا شكست كسب و كار شما نمي شود. لوگوي انرون خوب بود، اما كدهاي اخلاقي شركت خوب نبود. دو مرد و يك كاميون يك شركت ميليارد دلاري است و لوگوي آن يك نقاشي چوبي است كه توسط مادر بنيانگذار بر روي يك دستمال طراحي شده است. بهترين لوگوي دنيا نه مي‌تواند يك كسب‌وكار فاسد را نجات دهد و نه بدترين لوگو مي‌تواند جلوي يك كسب‌وكار صادق را بگيرد.

اكنون كه مشخص شديم كه يك لوگو چه كاري مي تواند انجام دهد و چه كاري نمي تواند انجام دهد، بياييد فرآيند طراحي را شروع كنيم.
چگونه يك لوگو طراحي كنيم

در اينجا دو نكته وجود دارد كه بايد هنگام غواصي در نظر داشته باشيم:

    طراحي استراتژي زيادي دارد. بله، شما بايد در يك نقطه بصري چيزي بسازيد. اما سهم اصلي كار استراتژيك است، به خصوص در آغاز. آمادگي بيشتري براي فكر كردن و تصميم گيري نسبت به طراحي داشته باشيد.
    شما فقط يك لوگو طراحي نمي كنيد. به ياد داشته باشيد كه لوگو تنها بخشي از يك سيستم بصري بزرگتر است و تك تك قطعات آن بايد با هم كار كنند.

براي انجام صحيح اين كار، مي خواهيد در مرحله كار كنيد. در حالي كه فرآيند هر طراح متفاوت به نظر مي رسد، فرآيندي كه شما را از طريق آن راهنمايي مي كنيم داراي پنج مرحله است:

    كشف كردن
    كاوش كنيد
    طرح
    پالودن
    تعريف كردن

هر مرحله هدف، فرآيند و قابل تحويل خاص خود را دارد. ما توضيح خواهيم داد كه چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات يا مراحلي كه بايد برداريد، و محصول نهايي كه براي رسيدن به آن تلاش مي كنيد – كه براي فاز بعدي به آن نياز داريد.

فاز اول: كشف
هدف

مرحله كشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از اين زمان استفاده مي‌كنند تا هرچه بيشتر زمينه و پيشينه را براي درك كامل شركت يا سازمان مشتري، ارزش‌ها، كسب‌وكار، ويژگي‌هاي برند و غيره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممكن و هر مورد ضروري يا درخواست خاص.

براي شما، اين بيشتر يك مرحله خوديابي خواهد بود. هدف شما اين است كه درك كاملي از اينكه شركت/سازمان شما كيست، به چه چيزي اعتقاد داريد، چه كاري را مي خواهيد انجام دهيد و چگونه مي خواهيد به آنجا برسيد داشته باشيد. به ياد داشته باشيد، شما فقط يك لوگو طراحي نمي كنيد. شما هويت برند خود را شكل مي دهيد.

در حالي كه ممكن است فكر كنيد اين چيزها را مي دانيد، من شما را تشويق مي كنم كه تمرين نوشتن پاسخ هاي خود را انجام دهيد. حدس من اين است كه مواردي وجود دارد كه شما در نظر نگرفته ايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد