موشن گرافيك چيست؟

آموزش هاي گرافيكي

موشن گرافيك چيست؟

۲ بازديد

موشن گرافيك چيست؟

دنياي انيميشن هاي تجاري از رشته ها و سبك هاي مختلفي تشكيل شده است. كلمه "انيميشن" يك اصطلاح چتر است كه تقريباً هر چيزي را كه داراي حركت باشد شامل مي شود. با اين حال، يكي از زيرمجموعه هاي انيميشن براي برخي افراد گيج كننده است، حتي اگر در عصر ديجيتال در اطراف ما وجود داشته باشد: Motion Graphics. آنقدر فراگير است كه تقريباً نامرئي است - اما در مورد انيميشن تجاري ابزاري واقعاً قدرتمند است.

در اين مقاله بينش، توضيح خواهم داد كه موشن گرافيك چيست، تاريخچه آن، چه چيزي آن را از ساير انواع انيميشن متمايز مي كند و اهميت آن در صنعت تبليغات و طراحي امروزي.
از طرح هاي استاتيك تا متحرك

موشن گرافيك به معناي گرافيك در حركت است. اين ساده ترين تعريفي است كه مي توانيد دريافت كنيد. در بسياري از مواقع به موشن گرافيك نيز موشن ديزاين گفته مي شود كه درك رابطه بين حركت و عناصر طراحي را آسان تر مي كند. Motion Graphics در مورد آوردن دانش طراحي به رسانه هاي جديد با افزودن عناصر زمان و مكان به آن است - يعني ايجاد حركت.

اما زنده كردن عناصر طراحي كار ساده اي نيست. برخلاف ساير زمينه هاي انيميشن، شما يك روش از پيش تعريف شده يا "طبيعي" براي انيميشن سازي چيزها نداريد. به عنوان مثال، در يك انيميشن سنتي سل (مانند فيلم هاي ديزني)، مي توانيد از ارجاعات بي پايان از طبيعت براي متحرك سازي يك انسان يا يك حيوان استفاده كنيد. اما در طراحي حركت، هيچ اشاره طبيعي به نحوه حركت اشكال، تايپوگرافي و شبكه ها وجود ندارد. به همين دليل طراحان حركت انواع حركات، شتاب و سرعت را مطالعه مي كنند. با كنار هم قرار دادن همه اين متغيرها، آنها مي توانند به عناصر طراحي جان ببخشند به گونه اي كه انساني تر باشد و بتواند با بينندگان ارتباط برقرار كند.
جدول زماني پروژه انيميشن

عميق تر در موشن گرافيك شيرجه بزنيد. جدول زماني انيميشن ما به شما كمك مي كند تا تمام مراحل حياتي يك پروژه حركتي را درك كنيد.
جدول زماني را دريافت كنيد
تاريخچه موشن گرافيك

قبل از اينكه آموزش موشن گرافيك وجود داشته باشد، زماني وجود داشت كه قطعات طراحي گرافيك فقط در قالبي صاف و بدون حركت كار مي كردند. زماني كه تصاوير متحرك با كارتون هاي سنتي والت ديزني برابري مي كرد. اما با پيشرفت‌هاي سينما، به‌ويژه در عناوين آغازين، بود كه Motion Design ظاهر شد.

در دهه 1940، موشن گرافيك از طريق كارهاي تجربي اسكار فيشينگر و نورمن مك لارن متولد شد. در دهه 1950، طراحان شگفت انگيزي مانند Saul Bass، Maurice Binder و Pablo Ferro، Motion Graphics را به طور گسترده اي در معرض ديد عموم قرار دادند.

فيلم‌هايي كه اين هنرمندان روي آن‌ها كار كرده‌اند هنوز هم براي بسياري از طراحان موشن گرافيك و متخصصان سينما نقاط اصلي مرجع و الهام‌بخش هستند. كار آنها نشان دهنده يك رويكرد غيرمنتظره و خلاقانه براي ايجاد روحيه براي تماشاگران، ايجاد هيجان، و معرفي اطلاعات فني درباره فيلم، مانند شركت سازنده، كارگردان فيلم، بازيگران و بسياري ديگر بود. اين شيوه جديد بازي با كلمات و عناصر گرافيكي كه مردم قبلاً هرگز آن را نديده بودند، نقطه ورودي براي محبوبيت بيشتر موشن گرافيك بود و به سينما و تلويزيون اصلي رسيد.

Motion Graphics به شدت با پيشرفت هاي تكنولوژي مرتبط است، بنابراين طبيعتاً تكامل آنها در هم تنيده شده است. در سال‌هاي اخير، پيشرفت نرم‌افزار طراحي و انيميشن به Motion Graphics اين امكان را داد كه براي كساني كه مايل به يادگيري يا توليد هستند، بسيار در دسترس باشد. در عين حال، فراگير شدن صفحه نمايش در اطراف ما فرصت هاي بيشتري براي طراحي و در نتيجه متحرك سازي محتوا ايجاد كرده است. از ماشين‌هاي ما گرفته تا تابلوهاي تبليغاتي، يخچال‌هاي هوشمند و تلفن‌هايي كه در جيب‌هايمان هستند، امروزه همه چيز از موشن گرافيك استفاده مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد